Saturday 5 April 2014

BANYAK SANGAT.....=)

Assalamualaikum..

Aku belajar.. setiap hari kena bersedia dengan segala dugaan dan ujian yang Allah turunkan.. semua tu untuk uji tahap keimanan kita.. Allah takkan uji lebih dari kemampuan kita... makin rindu makanan rohani.. sampai je pasar petang tadi.. rupanya ada sebuah gerai tu jual banyak giler buku ilmiah yang berguna.. aku lupa nak bawa baucer.. terpakse laburkan duit belanje sikit.. sebab berkenan sebuah buku yang harganya RM11.90.. "HEBATNYA KUASA ISTIKARAH".. tulisan Imam Busbikin.. barangkali orang indon kot tulis...

Aku juga belajar supaya tak berharap lebih pada cinta dunia.. kerana hanya sementara.. akhirat selamanya.. Rindu Allah setiap waktu.. Em.. buku Ustazah Fatimah Syarha dan Suaminya.. Dr.Farhan Hadi pun best juga.. novel tu tak macam novel biasa yang di baca.. mungkin Ustazah memang tulis novel ni untuk dilakonkan.. macam yang dah tersiar kat tv alhijrah tu.. "aku ada wali".. teringin nak jadi macam Shumaila.. anggun.. nampak kecantikan akhlaknya..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

"Risalah cinta" pun macam sweet sangat.. haha..

yang kelakarnya hari itu kelas ustaz.. ustaz buat hal lorh..
"okay.. budak lelaki.. awak semua cari kebaikkan zina dan kebaikkan judi.. perempuan cari keburukkan zina dan keburukkan judi"

hahahaa.. nak tergelak aku.. terperanjat semua budak kelas aku.. dah kenape ustaz ni.. silap makn ubat ke apa.. bergurau pulak kelas pagi2.. hahaa..

lepas dah list semua kebaikkan dan keburukkan.. barulah ustaz jelaskan..

"memang ada baiknya.. memang ada buruknya.. tapi yang buruk lebih banyak dari yang baik.. sebab tu Allah haramkan sebab kalau dibiarkan... Kita semua akan rosak.. faham?"

uhhhh.. baru aku tahu tujuan ustaz.. dia nak bagi budak2 kelas aku nampak sikit... hahaaa.. saje je ustaz ni.. bergurauuu.. huhuhu....

pasal assignment pulak satu hal.. mentang2 group aku buat tajuk "Nikah Khitbah".. setiap kali sebut perkataan 'nikah' mesti ustaz pandang sambil senyum kat kumpulan aku.. hahaa suka lah tu...

Aku tahu.. semua orang suka tajuk t.. sebab tu aku buat.. hahahaa.. bila explore betul2.. aku nampak.. indahnya nikah... nak2.. bercinta lepas nikah.. dah paling sweet.. macam couple gitu.. "nikah khitbah" ni la.. equal.. "nikah gantung"...

setakat yang aku faham.. hukumnya bukan sahaja sah.. tapi itu satu sunnah.. sebab dulu Nabi Muhammad s.a.w pun nikah khitbah dengan Aisyah... tak silap aku.. aku baca.. dalam 3 tahun jugaklah jangka masa tu.. tolong betulkanlah kalau ada yang salah ye.. saya budak baru belajar.. hhehee...

bila aku search gambar untuk buat slide presentation pengajian islam ni.. comel2 pulak kartoonnya.. hehee.. member2 group pun cakap comel.. hahaa..

Ada ilmu kongsi jom.. sama2 belajar.. sama2 berkat..





No comments:

Post a Comment