Wednesday 9 April 2014

PRESENTATION AGAMA "NIKAH KHITBAH"

Assalamualaikum..
Hari ni aku dengan group aku present agama.. NIKAH GANTUNG @ NIKAH KHITBAH... huhuu..
puas hati gile present hari ni... nak2 tajuk ni memang tarik perhatian budak2 kelas aku..

sebelum present kawan aku sorang ni cuit2 aku..
"nanti boleh tanye tak?"

hahaaa.. tu sebelum present.. tengah2 present.. macam2 soalan keluar..
"nikah gantung ni tempoh dia berapa lama?"
"kalau mengandung macam mana?"
"boleh cakap pada orang ke kita nikah gantung?"

macam2 lagi la.. tapi feedback dari kawan2 kelas memang memuaskan hati group aku.. tak sangka sambutan macam gini..

bile time Abbas komen..
"firstly.. tahniah buat ahli group.. tajuk pun memang kena dengan situasi remaja sekarang.. dan isu ni memang sesuai."

thanks Abbas.. then Amirul pulak cakap kenapa tak dedahkan kepada ibubapa sebab ibu bapa yang berpersepsi yang kurang baik..

so aku cakap la.. "kita sekarang dalam kelompok student.. so kita dulu ynag kene tahu.. dan kita tahu.. penerimaan ibu bapa merupakan salah satu masalah untuk meneruskan hajat ini.. so tanggungjawab kita la pula untuk menerangkan pada mereka tentang isu ini supaya dia faham."

bahagian ustaz pulak..
"awak ambil report ni pergi photostat.. pas tu letak atas meja.. letak pesanan kat ayah suruh baca pasal nikah khitbah@nikah gantung"

tergelak satu kelas.. ustaz tak habis2 buat lawak dia.. hahaa.. yang pastinya.. boleh dikatakan ustaz tu dah macam masuk sekali dalam group kiteorang.. sebab dia seolah2 present sekali.. huhuhu.. memang gempak giler la.. hahaa.. tapi topik ni memang hot dan memang sentap sebenarnya pada pasangan yang kapel2....

yang best sekali.. lepas habis kelas.. tak de la semua.. sebahagian dari budak2 kelas.. semua cakap terima kasih kat group aku.. huuhu.. isu ni  perlu diketengahkan... sebab nak elak dari benda yang tak jadi lagi .. tapi mungkin jadi..

Islam.. agama yang memang menarik.. cuma kita je tak pandai nak cari betul2 keindahanya..
dari topik ni.. aku dah nampak.. indahnya.. simplenya.. senangnya..
even tak mampu pun boleh Islam suh kahwin.. sebab apa? sebab nak elak bende tek elok la... sebab apa?
lepas kahwin.. Allah bgi rezeki.. kat mana2.. ada rezeki kita.. so jangan pernah lupa Allah.. sebab Allah sentiasa bagi kita kemudahan dalam setiap hal yang membawa kebaikan...

apa2.. kongsi la sama2... sharing is caring.. =)





No comments:

Post a Comment