Saturday 21 February 2015

MULA HIDUP BARU

Assalamualaikum.w.b.t

huhhh... lamenye tak menaip.. aduhh.. rindu nak bercerita..
sekarang hidup aku pun dah berbeza dengan kehidupan aku yang dulu...
kalau dulu slalu sorang-sorang.. sekarang dah berteman... hehex...
kalau dulu roomate kat kolej pompuan je semua..
sekarang roomate kekal sampai Jannah.. lelaki kauuu.. hahhaha..

Dia la suami aku yang tercinta..
Kmi diijab kabulkan pada 19 Disember 2014.. bersamaan..25 safar.. wah...

Perjalanan hidup jodoh kami memang banyak cabaran betul la..
dah kapel clash pulak... dah clash.. kawen pulak.. hahah.,.

Masalahnya semua mula daripada aku sendiri jugak..
tapi kalau dah memang jodoh.. memang tak ke mana lah.. akhirnya bersatu jugak..

Allah dengar doa aku selama ni...
bila dah mula hidup dengan dia.. aku dah sayang dia gile2... HAHAH
bila aku cerita kat dia.. ada ke patut dia cakap.. "patutlah nampak gila semacam je"
kuangjo.. hahah.. papepon.. dia memang suami aku...

bile tengok muke dia.. rasa macam nak nangis.. sebab memang dah banyak buat dia sakit hati sebelum ni...
kesian kat dia.. aku nak tebus balik salah silap aku sebelum ni kat dia..
aku nak berkhidmat untuk dia sampai akhir hayat dia.. sampai Jannah.. aamiin..

dia dah banyak sangat menahan marah.. tahan sakit hati.. bersabar dengan perangai aku.. jadi tak geran lah kalau dah lepas kawen ni aku banyak terasa sikit dengan dia...
bukan sebab dia yang buat aku macam tu.. tapi aku sendiri rasa.. what you give you get back... aku anggap bende tu macam bayaran cash baliklah lepas dah jadi bini dia ni.. anyways... aku tak salahkan dia.. dah tak pernah terfikiut nak salahkan dia.. sebab aku memang sayang dia.. suami aku....

ada suatu masa... aku akan menangis bile fikir banyak buat sakit hati dia.. aku akan nangis sampai dia balik... sampai aku dapat peluk dia.. dan menangis dalam pelukan dia.. aku akan reda.. bile dia tanye kenape.. aku tak tau nak jawab ape.. haha.. bongok la aku ni.. hahahha..

tapi aku just cakap aku sayang dia.. aku rindu dia..
setiap hari mintak maaf.. cakap i love you.. kiss sikit.. hahah.. (mengada-ngada je ni)...

alhamdulillah.. Allah selalu dengar doa aku.. aku sangat bertuah.. cume aku ni lepas kawen ni kuat jeles sikit..
tak kisahlah dia nak berkawan dengan pompuan.. aku tak kisah.. cume pompuan tu mengedik sikit aku dah panas dah... hahaha
orang cakap aku ni masih dalam mood 'honeymoon'.. so biasalah.. jeles tu.. cubaan dan dugaan awal untuk aku dan suami yang baru bermuah tangga ni.. ni baru sikit.. kene kering la sikit... lepas ni kite tak tau macam man.. huhu..

In shaa Allah... Allah permudahkan segalanya.. Allah kuatkan aku.. hati aku.. untuk terima setiap dugaan dengan redha dan dengan hati yang terbuka.. aamiin..


No comments:

Post a Comment